vrijdag 18 januari 2013

Baby bolero: kabels

Zo druk met breien en de kids natuurlijk, dat bloggen erbij inschiet.
Daarom n kort blogje,
mn laatste werk is een bolero voor kleine L,
lekker als extra laagje zowel overdag als 's nachts, ideaal in combi met de slaapzak.

Gebreid naar een patroon van ravelry : baby bolero van Yarnmadness

met exact 100gram alpacawol van drops lima.


Grappige constructie, je breid het namelijk van pand tot pand, dus overdwars. Lijkt me leuk eens met streepjes te doen, dan krijg je namelijk verticale streepjes in plaats van horizontale.

Meteen ook mn eerste breiproject met kabels, das eigenlijk best heel makkelijk en leuk effect al zeg ik het zelf. Ik voegde zelf kabels toe aan de mouwen, anders vond ik het te saai.

Fotootjes:







1 opmerking:

  1. Hoi Hilde,
    Wat zijn die kabels mooi geworden en wat een grappig patroon. Die kleine dame is een echte Verkaik, lief!
    Lijkt me leuk om een keer jouw kant op te komen, doe ik het spinnenwiel achter in de auto. Greet vindt het ook gezellig om mee te komen. Je bent hier ook van harte welkom maar dat is misschien meer gedoe.

    groetjes van Corneel

    BeantwoordenVerwijderen